Thursday, September 08, 2005

ADAM (Ramlee Awang Murshid)

Image hosted by Photobucket.com
Sinopsis:

Bila Hilman dapat bertemu dengan anaknya Jeslina di New York setelah berbelas tahun terpisah, mereka berasa begitu bahagia. Namun, keriangan mereka diragut bila kereta yang mereka naiki terlibat dengan satu kemalangan jalan raya. Jeslina koma sementara Hilman pula dituduh memandu dalam keadaan mabuk. Dalam situasi genting itu, muncul Mia Sara, seorang petugas di Kedutaan Malaysia, Washington D.C. Melalui bantuannya, Hilman dinasihatkan ke mahkamah untuk mendapat keadilan. Namun, bila satu konspirasi untuk menutup kemalangan itu diketahui oleh Hilman, dia mengambil keputusan untuk mencari kebenaran dengan caranya.

Sebagai seorang penembak tepat dalam pasukan Polis diRaja Malaysia, survival adalah mainan hidupnya. Siasatannya terhadap konspirasi kemalangan itu akhirnya membawa beliau ke pintu White House! Dan, Hilman tidak sekali-kali terpaku di hadapan pintu itu...

Komentar:

Satu novel yang membawa aku menjelajah ke New York untuk menjejaki detik-detik cemas apabila Hilman membawa dirinya ke NY. Jalan cerita yang menarik dan mudah difahami. Beliau membuat kajian yang mendalam untuk setiap watak bagi novel yang dihasilkannya sehingga menjadikan hasil tulisan beliau sungguh mengagumkan. Pengetahuan tentang tempat-tempat diluar negara, bagaimana beliau mengaitkan nama-nama besar di dalam novelnya dan juga dengan beberapa peristiwa benar yang berlaku. Kebanyakan novel yang dihasilkan oleh beliau berteraskan cantuman antara fakta dan imaginasinya.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home